Rozciągające ćwiczenia na kaptury

Data: 27 października 2015 Autor: Adam

Ćwiczenia na kaptury i inne partie mięśni, które mają na celu ich zbudowanie i wyrzeźbienie to tylko część prawidłowego treningu. Aby zachować nie tylko idealną sylwetkę, ale i zdrowie, należy pamiętać również o ćwiczeniach rozciągających, które przyniosą mięśniom przyjemne rozluźnienie i zrelaksowanie.

Często właśnie mięśnie czworoboczne grzbietu dają się we znaki kulturystom. Aby temu przeciwdziałać, należy regularnie wykonywać rozciągający trening na kaptury. Mięśnie te bowiem jest także w tym miejscu bardzo zbita, dlatego rozciąganie powinno odbywać się po każdym treningu, jako zakończenie aktywności.

Najlepszymi ćwiczeniami rozciągającymi, które mogą wykonywać również kulturyści to… joga. Choćby wydawało się, że umięśnionym kulturystom prosto z siłowni, ciężko będzie wejść w klimat zen, każdy, kto spróbuje typowych, rozciągających asan, z miejsca poczuje przyjemną ulgę. To idealne połączenie silnych mięśni i relaksującego rozciągania zdziała cuda.

Zanim zaczniesz jednak ćwiczyć, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, których należy przestrzegać w czasie rozciągającego ćwiczenia na kaptury i inne partie mięśniowe. Oddychaj swobodnie podczas wykonywania treningu. Staraj się wciągając powietrze nosem, wpuścić je aż do przepony. Natomiast wypuszczając, pozbywać się go świadomie i czuć jak powoli opuszcza przeponę, klatkę piersiową, aż w końcu wychodzi przez nos . Choć brzmi to banalnie, świadomy oddech jest podstawowym elementem jogi, a nie jest łatwy do opanowania. To właśnie dzięki niemu idealnie dotleniamy swój organizm. Często, pierwszy, w pełni świadomy oddech poprawnie wykonany, jest w stanie przyprawić nas o zawrót głowy. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że mięśnie, zarówno do zbudowania się, jak i do zrelaksowania się, potrzebują dużo wartościowego tlenu.

Relaksujący trening na kaptury nie powinien także w żadnym momencie powodować bólu. Jeśli tak jednak jest, natychmiast trzeba zmienić pozycję na poprawną, ponieważ ból jest równoznaczny ze skurczem mięśnia. Taki trening kapturów polegać ma natomiast na rozciąganiu, a nie spinaniu mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *