Trening brzucha: od siły do rzeźby

Data: 20 października 2015 Autor: Adam

Trening na brzuch można prowadzić na wiele sposobów i wykorzystywać liczne podejścia. Ćwiczenia na brzuch stanowią ogromnie szeroką gamę równych czynności i można z nich wybierać różne opcje, łączyć je, zamieniać. Jeśli jednak startujemy z pozycji zerowej i naszym celem jest nie tylko płaski brzuch, ale jeszcze też fajnie ukształtowane mięśnie, powinniśmy zastosować szereg zasad znanych z kulturystyki, które oczywiście trzeba lekko zmodyfikować, by trening na brzuch do nich pasował.
Na początek zawsze ćwiczenia na brzuch muszą mieć na celu zwiększenie siły mięśnia. W tym czasie nie należy spodziewać się specjalnych zysków, jeśli chodzi o kwestie związane z estetyką ciała. Czasami może być nawet trochę gorzej, ponieważ zwiększający się mięsień może sprawić, że brzuch będzie wyglądał na trochę większy. To bardzo szybko minie, a jeśli ćwiczenia na brzuch będą wykonywane w akompaniamencie dobrej diety, na pewno stracimy na wadze.
Na tym etapie wszystkie ćwiczenia na brzuch powinny być wykonywane z pietyzmem i bardzo powoli. Kluczową sprawą jest dokładne, pełne i powolne wykonanie każdego powtórzenia. Warto jest też zatrzymywać się w czasie powtórzenia, wytrzymać chwilę w momencie największego obciążenia i potem dopiero kontynuować. Oczywiście należy zaczynać z małą ilością powtórzeń i dopiero potem ja powiększać.
Po około trzech miesiącach takich ćwiczeń można zmienić trening brzucha na opcję wpływającą na rzeźbę. Zmiana nie jest duża, ponieważ wykonuje się dokładnie te same ćwiczenia na brzuch, ale podnosi się ich intensywność. Ćwiczenia na brzuch mają być wykonywane bardzo szybko, a brzuszki nawet nie powinny wracać do poziomu podłogi, ale w pół drogi do niej powinno zaczynać się  następne powtórzenie. Zmniejsza to ilość kilogramów, jaka jest realnie przerzucana i spowoduje, że przyrost siły mięśnia wyraźnie zwolni, ale większa ilość ruchu sprawi, że mięsień będzie się lepiej kształtował. Przyspieszy również proces spadku wagi, dzięki czemu nowo wykreowane mięśnie brzucha będą lepiej uwidocznione.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *